Nivel Secundario

Los alumnos de escuela intermedia y de nivel secundario participaron de Essay Competition

170621 essay competition

La “St. Andrew’s Society of the River Plate Essay Competition” alienta a alumnos de todo el país a usar su imaginación y habilidades de escritura en su tradicional competencia de ensayos en inglés.

Dicha competencia se lleva a cabo en el mes de junio desde el año 1909 y se divide en tres categorías de acuerdo a las edades de los participantes: Elementary (10-12 años), Junior (13-14 años) y Senior (15-17 años).
Los ensayos se escriben en cada escuela y son luego enviados a St. Andrew’s Society of the River Plate, quien entrega premios según el mérito.
Esta actividad permite a los alumnos a competir en igualdad de condiciones con chicos de su misma edad, promueve el uso del inglés como idioma importante en el mundo de hoy y los estimula a buscar altos estándares académicos.

¡Felicitaciones a todos los alumnos de Tarbut que participaron en esta oportunidad!

St. Andrew’s Society of the River Plate Essay Competition

The St. Andrew’s Society of the River Plate Essay Competition encourages students from all over Argentina to use their imagination and writing skills in English.
The Essay Competition has been held since 1909 during the month of June and is divided into categories according to ages:Elementary (10-12), Junior (13-14) and Senior (15-17).
The essays are written at the respective schools and then sent for adjudicating to St. Andrew’s Society of the River Plate. Prizes are awarded according to merit.
This competition enables young students to compete on equal terms with other students of the same age, provide an exclusive opportunity for schools throughout the country to participate in this highly regarded educational event, to promote the use of English as a very important language in today’s world and to encourage students to pursue high academic standards.
Congratulations to the students who participated this year!